Stallet

Idag var jag i stallet :) Och det blev ingen lätt match... Lilla cp-ponnyn Findus är ju lite som han är !! 

Jag och Tess skulle ta en tur med Findus och Herkules. Vi kom inte längre än några meter innan Herkules (den hästen jag red ) började bocka så att jag nästan ramlade av men jag lyckades att hålla mig kvar ! Sen gjorde findus samma sak... Vi gick en liten bit till och sen började Findus jobba sig igen, han vägrade att gå fram. Så Tess försökte backa han istället och när hon vänder han om igen så går han ner i diket och lägger sig ner... Tess skulle precis ta tag i honom men han hann springa undan. Så han sprang hem och då fick vi gå tillbaka hela vägen och hämta honom....
När vi sedan kom till samma plats igen så gjorde han samma sak, fast då höll Tess kvar i tyglarna. Så vi började gå, och vad gör han inte då..... han vänder sig om och drar iväg, så han springer hem igen... Då var det bara att gå tillbaka och hämta han igen.
Det är omöjligt att hålla kvar när Findus drar iväg, han biter verkligen tag i bettet och springer allt vad han har ;) 


Herkules


Findus

// Emmy ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0